Bosch KGN39V00 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch KGN39V00 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

jl70 25-06-2010
Geschreven voor: Bosch KGN39V00 wit

juli 2007 heb ik een vergelijkbaar model (KGN39x00) aangeschaft. Tot april 2010 was ik tevreden over het apparaat. Het geluid vond ik niet geweldig: harde knallen bij uitzetten en inkrimpen van de isolatie en af en toe jankende geluiden wanneer de compressor liep. In april hield het koelkast gedeelte er plotseling mee op. De garantie was verlopen dus heb ik de zaak maar eens opengeschroefd. Tot mijn verbazing zat er geen thermostaat in de koelkast maar een thermostatisch klepje dat lucht vanuit de vriesruimte doorlaat naar de koelkast. Het bleek dat de ventilator in de vriesruimte die de lucht naar de koelkast moest blazen, zat vastgevroren. De hele zaak 2 dagen (1 dag was niet genoeg) laten ontdooien en weer aangezet. De koelkast deed het daarna weer. Echter in juni was het weer prijs. Deze keer het hele koel/ontdooi gedeelte losgeschroefd en naar voren getrokken. Het stekkertje van de ontdooier nog eens goed aangedrukt (ik dacht dat die los zat). Ook de afvoer van het dooiwater gecontrolleerd/schoongemaakt. Het dooiwater wordt aan de achterkant afgevoerd en komt terecht in een bakje dat op de compressor staat. Maar helaas, binnenkort verwacht ik opnieuw problemen. Er is namelijk weer ijsvorming in de diepvries achter en onder de onderste lade. Voor mij dus geen koel/vries combinatie van bosch meer.
Overigens mijn vorige bosch koel/vries combinatie zat nog 10 jaar garantie op. Na 10 en een half jaar begaf daar de computer het van (te duur om te vervangen). Het lijkt wel alsof ze precies weten hoe lang het spul mee gaat.

Gaby007 05-01-2010
Geschreven voor: Bosch KGN39V00 wit

op 10-03-2007 aangekocht
op 16-03-2009 gerepareert
Nu weer het zelfde probleem.
De kast rammelt en niet zo'n beetje ook.
Het no-frost systeem werkt dus niet goed en daardoor loopt de ventilator aan.